Novinky

Turistický kurz 2019 - 5. a 6. den

Pátý den jsme se vydali na cestu z Dolního Spolí do kempu Zlatá Koruna. Po cestě nás čekalo překvapení v podobě deště, který brzy vystřídalo opět slunce. Když jsme dojeli, sebrali jsme zbytky sil a opět si postavili stany. Večer nás přepadl silný vítr, déšť a bouřka, takže všichni zalezli do stanů a snažili se o to, aby jim stan neulétl a ráno v něm neměli rybník.

Máme tu poslední den a čtyři hodiny na cestě ze Zlaté Koruny do Boršova nad Vltavou, kde na nás čekal autobus, který nás dovezl zpět do Chebu. Celý týden nám utekl a myslím si, že všichni na tento výlet budou vzpomínat s úsměvem na tváři. Dohromady jsme ujeli přibližně 60 km a bolesti svalů budou po několik dnů našimi věrnými kamarády. Ale zážitky, které jsme posbírali cestou, za to stály.

Turistický kurz 2019 - 4. den

Čtvrtý den jsme zůstali v Českém Krumlově. Dopoledne jsme si vyzkoušeli jízdu na kajacích a paddelboardech. Odpoledne jsme se vydali na prohlídku Českým Krumlovem, kde se k nám přidali i instruktoři a ukázali nám zámeckou zahradu, hrad a centrum města, které spadají pod UNESCO. Zbytek dne jsme měli rozchod po městě s tím, že se každý dopraví do kempu sám.  Některým to dělalo problém, ale nakonec jsme všichni trefili v pořádku do kempu.

Turistický kurz 2019 - 3. den

Třetí den nás čekala 12kilometrová cesta z Branné do Dolního Spolí v Českém Krumlově, kde budeme trávit 2 noci. Po cestě jsme ze zdrželi na vodě, když jsme spojili kánoje a někteří z nás po nich přebíhali. Večer jsme měli průplav Českým Krumlovem na raftech, kde nás čekaly 4 jezy, u kterých jsme strávili více času a několikrát do nich najizdeli a dělali v nich různé obrátky. Když jsme dojeli na konec trasy, tak nám agentura odvezla věci a my jsme se vydali zpět do kempu.

Holocaust

V rámci výuky českého jazyka jsme se třídou 3. B uspořádali ve čtvrtek 20. června projektový den věnovaný tematice židovství a holocaustu. V úvodu jsme si ujasnili terminologii, prošli jsme významné události v historii, četli jsme chebskou pověst o Uličce zavražděných, prohlédli si řadu obrázků a fotografií k tématu, zhlédli filmové dokumenty o ghettu a terezínské pevnosti, pročetli několik článků a vzpomínek pamětníků. Se zájmem jsme se podívali na dokument Olgy Sommerové o Erice Bezdíčkové. V závěru akce jsme prošli Židovskou ulicí, Uličkou zavražděných a navštívili místo, kde dříve stávala židovská synagoga. V tématu budeme pokračovat na podzim.

Mgr. Renata Šalátová

T-Mobile Olympijský běh

Mezinárodní olympijský den (23.06.) jsme oslavili ve středu 19. června sportovní akcí v Poohří. Naši žáci vyběhli v rámci T-Mobile Olympijského běhu na kilometrovou trať na okruhu kolem Ohře. Školní běh je celorepubliková akce, byla odstartována v 10 h na Rádiu Junior. Každý účastník dostal v cíli symbolickou medaili a účastnický list, nejrychlejšími běžci byli Nikola Turnerová a Pavel Nový.

Děkujeme všem za účast, těšíme se na vás zase za rok.

Mgr. Lenka PíbilováMgr. Renata Šalátová - organizátorky akce

Kateřina Štochlová - fotografka

Turistický kurz 2019 - 2. den

TK Vltava.

Máme za sebou 2. den a dlouhou cestu z Vyššího Brodu do kempu Branná. Po cestě nás čekaly 3 jezy, které jsme zvládli bez problému, i přestože se tam sešlo více škol.